A virtuális hívórendszer egy olyan rendszer, amelyben sorszámosztó pult, munkahelyi kijelző és központi kijelző nélkül történik az ügyfélkezelés. Ez a hívórendszer típus olyan helyeken alkalmazható, ahol általában nincsenek sorban álló ügyfelek, de az elvégzett ügyfélkezeléssel, valamint a háttérmunka végzéssel kapcsolatos adatokat integrálni kívánják a valódi ügyfélhívó adatai közé.
Mivel ebben az esetben egy ügyintéző az intézmény bármelyik számítógépéről dolgozhat, a bejelentkezés során ki kell választani a munkavégzés virtuális helyét is. Ezzel leképezhetők kirendeltségek, fiókók, irodák, munkahelyek.
Az ügyintézők minden ügyhöz maguknak generálnak hívószámot, egy tevékenység lista alapján. Lehetőség van a valódi rendszertől eltérő, vagy azzal megegyező tevékenység listát beállítani. A sorszámkiadást követően a rendszer automatikusan méri az ügyintézés idejét, melynek végén – a valódi rendszerhez hasonlóan – zárókód megadására is van lehetőség. Az ügyintézés során lehetőség van egyéb paraméterek megadására is (pl.: szerződésszám, megjegyzés, stb.), melyek utólag az egyéb ügyintézési adatokkal együtt kiértékelhetők.
A statisztikai adatok a virtuális rendszerben önállóan, vagy a HXD rendszerből is lekérdezhetők. A virtuális ügyfélhívók pillanatnyi állapota (monitor funkció) a HXD rendszerben online megtekinthetők.
Hívórendszer vezérlőszoftverének funkciói
Ügyintézői szoftverterminál funkciók
Tevékenységek jellemzői